nowa pozycja menu glownego
Aktualny czas: 20-06-25, 18:14 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Wątek zamknięty 
[VXAce] nowa pozycja menu glownego
szevaa Offline
*


Liczba postów: 24
Dołączył: 28-11-13

Pomógł: 3



Post: #1
nowa pozycja menu glownego

Otóż udało mi się stworzyć nowa pozycje w menu wg tego poradnika: http://forum.ultimateam.pl/Thread-VXAce-...do-title-a

jednak nie wiem co tam wpisać
def command_credits

???

  end

chce tam dodac creditsy z tego skryptu:

#==============================================================================
# Napisy Końcowe [VXAce] / Scene Credits [VXAce]        
#==============================================================================
# Autor: Ayene
# www.ultimateam.pl
# ver. 1.2 [18.01.2012]
#==============================================================================
# Skrypt wyświetla napisy końcowe (tzw. Credits).
# Może zostać wykorzystany również do wyświetlania historii, opisu, itd.
# Instalacja: Umieść skrypt nad Main.
#==============================================================================
# By wywołać napisy wpisz:
#     SceneManager.call(Scene_Credits)
#==============================================================================

module AYENE
  
  # Ustawienia czcionki
  CREDITS_FONT = 'Comic Sans MS'    # nazwa czcionki (folder Fonts)
  CREDITS_SIZE = 30                 # rozmiar czcionki
  CREDITS_BOLD = true               # pogrubienie
  CREDITS_ITALIC = false            # kursywa
  WLH = 32                          # interlinia
  
  # Ustawienia muzyki w tle
  CREDITS_BGM = ''                  # nazwa pliku z muzyką (folder Audio/BGM)
  CREDITS_BGM_VOLUME = 100          # głośność
  
  # Ustawienia tła obrazkowego (folder Graphics/Pitures)    
  BACKGROUND_IMAGE = ''             # nazwa tła; '' wyłącza tło
  BACKGROUND_OPACTIY = 255          # przezroczystość tła    
  
  # Formatowanie tesktu
  # Poniżej można dodać własne kolory tekstu
  TEXT_COLOR = { # 'kod' => kolor
  '' => Color.new(255, 255, 255, 255),  # <- nie usuwać - kolor domyślny
  '<r>' => Color.new(255, 126, 126, 255),
  '<y>' => Color.new(255, 253, 92, 255),
  '<g>' => Color.new(92, 255, 150, 255)
  }
    
  BUTTON_CLOSE = true # włącza możliwość przewinięcia sceny za pomocą przycisku
  
  NEXT_SCENE = Scene_Map          # kolejna scena    
  PREVIOUS_SCENE = Scene_Title    # poprzednia scena
  
  # Dodawanie obrazków do tekstu
  # Żeby obrazek nie nachodził na tekst wystarczy - pod linijką z kodem na jego
  # wyświetlenie - dać większy odstęp.
  IMAGE = { # 'kod' => nazwa obrazka
  '<logo>' => 'logo',
  '<ranga>' => 'ranga',    
  }
  
#--------------------------
# Tekst
#--------------------------
CREDIT = <<_CREDIT_

<logo>

<y>Tytuł Gry



<r>~ Reżyser ~
...
---------------

<r>~ Skrypty ~
...
---------------

<r>~ Grafika ~
...
---------------

<r>~ Dźwięk i muzyka ~
...
---------------

<r>~ Mapy ~
...
---------------

<g>www.ultimateam.pl

_CREDIT_
#--------------------------
# Koniec tekstu
#--------------------------
end

#==============================================================================
# ** Scene_Credits
#==============================================================================

class Scene_Credits < Scene_Base
  include AYENE  
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Start
  #--------------------------------------------------------------------------
  def start
    super    
    if CREDITS_BGM != ''
      Audio.bgm_play("Audio/BGM/" + CREDITS_BGM, CREDITS_BGM_VOLUME, 100)
    end
    create_background
    create_credits      
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Create Background
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_background
    if BACKGROUND_IMAGE != ''
      @background = Sprite.new
      @background.bitmap = Cache.picture(BACKGROUND_IMAGE)
      @background.opacity = BACKGROUND_OPACTIY
    end
  end  
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Create Credits
  #--------------------------------------------------------------------------
  def create_credits
    color = []
    image = []
    text = CREDIT.split(/\n/)      
    @credits = Sprite.new
    @credits.bitmap = Bitmap.new(544, WLH * text.size)
    @credits.z = 9999
    @credits.oy = -426      
    text.each_index { |i|
      color[i] = TEXT_COLOR[0]      
      TEXT_COLOR.each { |st, c|
        if text[i].include?(st)        
          text[i].sub!(st, '')
          color[i] = c
        end          
      }
      IMAGE.each { |st, im|
        if text[i].include?(st)        
          text[i].sub!(st, '')
          image[i] = im
        end          
      }
      if image[i] != nil
        bitmap = Cache.picture(image[i])
        cw = bitmap.width
        ch = bitmap.height
        src_rect = Rect.new(0, 0, cw, ch)
        @credits.bitmap.blt((544 - cw) / 2, i*WLH, bitmap, src_rect)          
      end
      @credits.bitmap.font.name = CREDITS_FONT
      @credits.bitmap.font.size = CREDITS_SIZE
      @credits.bitmap.font.bold = CREDITS_BOLD
      @credits.bitmap.font.italic = CREDITS_ITALIC
      @credits.bitmap.font.color = color[i]
      @credits.bitmap.draw_text(0, i*WLH, 544, 32, text[i], 1)
    }
  end  
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Terminate
  #--------------------------------------------------------------------------
  def terminate
    super
    dispose_background
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Frame Update
  #--------------------------------------------------------------------------
  def update
    super
    @credits.oy += 1
    if BUTTON_CLOSE
      next_scene if Input.trigger?(Input::C)        
      previous_scene if Input.trigger?(Input::B)                
    end    
    next_scene if @credits.oy >= @credits.bitmap.height
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Next Scene
  #--------------------------------------------------------------------------
  def next_scene
    Audio.bgm_fade(1500) if CREDITS_BGM != ''
    SceneManager.call(NEXT_SCENE)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Previous Scene
  #--------------------------------------------------------------------------
  def previous_scene
    Audio.bgm_fade(1500) if CREDITS_BGM != ''
    SceneManager.call(PREVIOUS_SCENE)
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Dispose Background
  #--------------------------------------------------------------------------
  def dispose_background
    unless @background.nil?
      @background.bitmap.dispose
      @background.dispose
    end
    @credits.bitmap.dispose
    @credits.dispose
  end  
end

Próbowałem: 'SceneManager.call(Scene_Credits)' ale nie działa :(
03-01-15 23:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
kanumerki Offline
*


Liczba postów: 247
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 45



Post: #2
RE: nowa pozycja menu glownego

Cytat:Próbowałem: 'SceneManager.call(Scene_Credits)' ale nie działa :(
Musiałeś gdzieś popełnić błąd bo mi bez problemu działa. Pokaż screen z błędem oraz to co nadpisałeś.

Stary nick:ka0909
Pomagam w przerabianiu lekkich skryptów smiles
04-01-15 00:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
szevaa Offline
*


Liczba postów: 24
Dołączył: 28-11-13

Pomógł: 3



Post: #3
RE: nowa pozycja menu glownego

No nie mam błędu po prostu gry klikam to nie działa ;/

tu jest demko .. http://sendfile.pl/189555/testowe.rar
04-01-15 00:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
kanumerki Offline
*


Liczba postów: 247
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 45



Post: #4
RE: nowa pozycja menu glownego

W Window_TitleCommand linijka 37:
add_command("Credits", :credits)
zaś w Scene_Title linijka 95:
@command_window.set_handler(:credit, method(:command_credits))
zrobiłeś literówkę, czego powodem było brak odniesienia do wykonania akcji po naciśnięciu przycisku. Zamień najlepiej w Scene_title tą linijke o numerze 95 dopisując poprawnie zamiast credit / credits

Stary nick:ka0909
Pomagam w przerabianiu lekkich skryptów smiles
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-15 01:47 przez kanumerki.)
04-01-15 01:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a): Ayene , szevaa
szevaa Offline
*


Liczba postów: 24
Dołączył: 28-11-13

Pomógł: 3



Post: #5
RE: nowa pozycja menu glownego

:O Dziekuje Ci bardzo :)
04-01-15 01:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Wątek zamknięty 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.