Baza danych tilesety
Aktualny czas: 20-06-25, 18:09 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Wątek zamknięty 
[XP] Baza danych tilesety
takikaki012 Offline
*


Liczba postów: 207
Dołączył: 16-06-14

Pomógł: 12



Post: #1
Baza danych tilesety

O co chodzi w tych opcjach?

Blokowanie - wiem o co chodzi z tym X i O (X - blokada O -wolne miejsce), ale jest tam jeszcze taki kwadrat. Co on oznacza?

Pierwszeństwo - ogarniam tylko *1, ale po co *2, *3, *4 itp?

Typ terenu - wogole nie wiem do czego, i poco to jest
Płyta chodnikowa - tak samo jak wyzej


Z góry dzięki za dopowiedzi!

Dawniej KacpiPL ;)
===========================
[Obrazek: IWRYpyK.jpg]
18-10-14 21:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Dragon Kamillo Offline
*


Liczba postów: 330
Dołączył: 28-04-13

Pomógł: 24



Post: #2
RE: Baza danych tilesety

Już tłumaczę.
Kwadrat jak zauważyłeś jest dostępny tylko w autotilesach i jest to jedna z podstawowych opcji (którą bezczelnie wywali z VX/ACE) - oznacza on że po całym autotilesie chodzić nie można, oprócz jednego wiersza tili u samej góry. Jeśli ustawisz na tym dodatkowo gwiazdkę - to postać będzie mogła się chować pod ten autotiles jak pod sufit - podobnie jak w większości rpgach 2d.

Gwiazdki. Ogarnij resztę XD - jest ona wyżej niż jeden - czyli wyższy numer przykryje niższy i dodatkowo jest to jeszcze związane z charactersami np jeśli masz chara wysokiego na 2 kratki to wystarczy ci tylko *1, ale jak już masz na 3 to musisz używać *2 bo trzecie najwyższe 32 pikseli chara nie będą przykrywane *1 itd. Jak pewnie zauważyłeś drzewa są robione w ten sposób że na dole mają *1 i coraz wyżej mają o 1 większe - to dzięki temu jeśli postać stoi przed drzewem to drzewo jej nie zasłania (co ma miejsce w VX/ACE i 2k/3), a jak wejdzie pod drzewo to jest cała zasłonięta.
Typ terenu - normalnie nieprzydatne, jednak ma to OGROMNE zastosowanie w skryptach zdarzeniowych (i tych w ruby), szkoda że w RMXP jest tego tylko 7.

Płyta chodnikowa (XD - chore tłumaczenie) = stół, działa to tak, jeśli mamy tiles X i z tym to jeśli postawimy za tym tilesem event na naciśnięcie przycisku i ustawimy bohatera do tej postaci dokładnie po drugie stronie tego tilesa, to kiedy wciśniesz spacje - to uruchomi się ten event - w sumie mało przydatna opcja.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-10-14 22:59 przez Dragon Kamillo.)
18-10-14 22:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a): takikaki012
takikaki012 Offline
*


Liczba postów: 207
Dołączył: 16-06-14

Pomógł: 12



Post: #3
RE: Baza danych tilesety

Fajnie daje pomógł, ale po co ten typ terenu bo wlasnie robie skrypty zdarzeniowe!

Dawniej KacpiPL ;)
===========================
[Obrazek: IWRYpyK.jpg]
19-10-14 11:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #4
RE: Baza danych tilesety

On się przydaje do skryptów. Można ustawić, że np. na terenie 1 (bagna) chodzisz z małą szybkością i atakują cię jaszczury bagienne.
19-10-14 20:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a):
Dragon Kamillo Offline
*


Liczba postów: 330
Dołączył: 28-04-13

Pomógł: 24



Post: #5
RE: Baza danych tilesety

To ma pełno zastosowań.
Najbardziej popularne jest takie, że np dajesz sobie ten typ terenu któryś na np ciernie i potem na mapie dajesz równoległe zdarzenie gdzie dajesz warunek bohater stoi na typie ternu nr jaki dałeś to wtedy niech mu odejmie 5 hp itp. I wtedy rysujesz sobie na mapie te krzaczory i walisz takie zdarzenie i masz to automatycznie zrobione.

Jakby co w RMXP nie ma jednej opcji (podstawy żeby co kolwiek zaawansowanego robić z terrain tagami) - sprawdzanie typu terenu na kafli o współrzędnych zmienna x zmienna y, kiedyś gameboy napisał mi na to co wklepać w call script żeby to osiągnąć:
zmienna = $game_map.terrain_tag(x,y)

To wszystko co powinno ci się przydać kombinuj.

A jak chcesz zaawansowany przykład to proszę: http://tsukuru.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=4705 - całe blokowanie opiera się właśnie o terrain tagi.
19-10-14 20:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika
"Pomógł" przyznał(a): takikaki012
Wątek zamknięty 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.