[XP] Baza danych tilesety - Wersja do druku
Ultima Forum
[XP] Baza danych tilesety - Wersja do druku

+- Ultima Forum (https://forum.ultimateam.pl)
+-- Dział: RPG Maker (/Forum-RPG-Maker)
+--- Dział: Wsparcie (/Forum-Wsparcie)
+--- Wątek: [XP] Baza danych tilesety (/Thread-XP-Baza-danych-tilesety)



Baza danych tilesety - takikaki012 - 18-10-14 21:00

O co chodzi w tych opcjach?

Blokowanie - wiem o co chodzi z tym X i O (X - blokada O -wolne miejsce), ale jest tam jeszcze taki kwadrat. Co on oznacza?

Pierwszeństwo - ogarniam tylko *1, ale po co *2, *3, *4 itp?

Typ terenu - wogole nie wiem do czego, i poco to jest
Płyta chodnikowa - tak samo jak wyzej


Z góry dzięki za dopowiedzi!


RE: Baza danych tilesety - Dragon Kamillo - 18-10-14 22:58

Już tłumaczę.
Kwadrat jak zauważyłeś jest dostępny tylko w autotilesach i jest to jedna z podstawowych opcji (którą bezczelnie wywali z VX/ACE) - oznacza on że po całym autotilesie chodzić nie można, oprócz jednego wiersza tili u samej góry. Jeśli ustawisz na tym dodatkowo gwiazdkę - to postać będzie mogła się chować pod ten autotiles jak pod sufit - podobnie jak w większości rpgach 2d.

Gwiazdki. Ogarnij resztę XD - jest ona wyżej niż jeden - czyli wyższy numer przykryje niższy i dodatkowo jest to jeszcze związane z charactersami np jeśli masz chara wysokiego na 2 kratki to wystarczy ci tylko *1, ale jak już masz na 3 to musisz używać *2 bo trzecie najwyższe 32 pikseli chara nie będą przykrywane *1 itd. Jak pewnie zauważyłeś drzewa są robione w ten sposób że na dole mają *1 i coraz wyżej mają o 1 większe - to dzięki temu jeśli postać stoi przed drzewem to drzewo jej nie zasłania (co ma miejsce w VX/ACE i 2k/3), a jak wejdzie pod drzewo to jest cała zasłonięta.
Typ terenu - normalnie nieprzydatne, jednak ma to OGROMNE zastosowanie w skryptach zdarzeniowych (i tych w ruby), szkoda że w RMXP jest tego tylko 7.

Płyta chodnikowa (XD - chore tłumaczenie) = stół, działa to tak, jeśli mamy tiles X i z tym to jeśli postawimy za tym tilesem event na naciśnięcie przycisku i ustawimy bohatera do tej postaci dokładnie po drugie stronie tego tilesa, to kiedy wciśniesz spacje - to uruchomi się ten event - w sumie mało przydatna opcja.


RE: Baza danych tilesety - takikaki012 - 19-10-14 11:37

Fajnie daje pomógł, ale po co ten typ terenu bo wlasnie robie skrypty zdarzeniowe!


RE: Baza danych tilesety - Adrapnikram - 19-10-14 20:18

On się przydaje do skryptów. Można ustawić, że np. na terenie 1 (bagna) chodzisz z małą szybkością i atakują cię jaszczury bagienne.


RE: Baza danych tilesety - Dragon Kamillo - 19-10-14 20:59

To ma pełno zastosowań.
Najbardziej popularne jest takie, że np dajesz sobie ten typ terenu któryś na np ciernie i potem na mapie dajesz równoległe zdarzenie gdzie dajesz warunek bohater stoi na typie ternu nr jaki dałeś to wtedy niech mu odejmie 5 hp itp. I wtedy rysujesz sobie na mapie te krzaczory i walisz takie zdarzenie i masz to automatycznie zrobione.

Jakby co w RMXP nie ma jednej opcji (podstawy żeby co kolwiek zaawansowanego robić z terrain tagami) - sprawdzanie typu terenu na kafli o współrzędnych zmienna x zmienna y, kiedyś gameboy napisał mi na to co wklepać w call script żeby to osiągnąć:
zmienna = $game_map.terrain_tag(x,y)

To wszystko co powinno ci się przydać kombinuj.

A jak chcesz zaawansowany przykład to proszę: http://tsukuru.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=4705 - całe blokowanie opiera się właśnie o terrain tagi.