W tym poradniku chciałem przedstawić system który pozwala na:
- Wytwarzanie przedmiotów
- Ekstraktowanie (rozkładanie na czynniki pierwsze)
- Ulepszanie ekwipunku
w poradniku zamieszczę informacje i instrukcje jak obsłużyć się konfiguratorem, skryptem i jak umieścić go w swoim projekcie.
Wymagania:
- Microsoft's .NET 2.0 Framework, lub nowszy
- RPG Maker XP
Przydatne strony:
Microsoft .NET Framework 4.5
Demo
1.Pobranie i umieszczenie skryptu w projekcie.
- Pierwszym krokiem jaki musimy wykonać to pobranie dema.
- Następnie wypakowujemy je z archiwum
Wygląd folderu:
![[Obrazek: folder.PNG?_subject_uid=407080461&am...fe8DR24G9g]](https://dl-web.dropbox.com/get/Blacksmith%20Shop/folder.PNG?_subject_uid=407080461&w=AAAUMVvCV2NCdyF8usQ_X070JwoIHn7hI0vyfe8DR24G9g)
- Kopiujemy nastepujące skrypty do swojego projektu
![[Obrazek: skrypty.PNG?_subject_uid=407080461&a...fkzRGuowNQ]](https://dl-web.dropbox.com/get/Blacksmith%20Shop/skrypty.PNG?_subject_uid=407080461&w=AAACkkiSglqnuyqX1iLrGGMmvFGO_KuCEnoxfkzRGuowNQ)
- Kiedy skopiujemy skrypty możemy zabrać się za połączenie konfiguratora z naszą bazą danych w następujący sposób:
![[Obrazek: call%202.PNG?_subject_uid=407080461&...HV-0OJCsNg]](https://dl-web.dropbox.com/get/Blacksmith%20Shop/call%202.PNG?_subject_uid=407080461&w=AADXbDSu7UzPpkn6FSwIlS6aFUvJxD5K3GPHHV-0OJCsNg)
Wygenerowany kod kopiujemy i wklejamy nad "Blacksmith Windows", zapisujemy i uruchamiamy nasz projekt, wyświetli się nam komunikat
![[Obrazek: komunikat%201.PNG?_subject_uid=407080461...dDUoT5AO7A]](https://dl-web.dropbox.com/get/Blacksmith%20Shop/komunikat%201.PNG?_subject_uid=407080461&w=AACQGbquoRrxIOamBlGBbCWDukqwSO4uqODwdDUoT5AO7A)
, i utworzy się w naszym folderze plik o nazwie "BlacksmithCache".Utworzony plik przeciągamy na obrazek kowadła.
2.Zakładka "Forges".
Zakładka Forges pozwala na skonfigurowanie naszej kuźni, w której będziemy wykuwać ekwipunek.
![[Obrazek: forges.PNG?_subject_uid=407080461&am...mO0gztMBCg]](https://dl-web.dropbox.com/get/Blacksmith%20Shop/forges.PNG?_subject_uid=407080461&w=AAA140HPoBsCBM1A1HdQWSpuU_MjKxStjqABmO0gztMBCg)
[1]Bronie potrzebne do wykucia przedmiotu
[2]Pancerze potrzebne do wykucia przedmiotu
[3]itemy potrzebne do wykucia przedmiotu
[4]Cena za wykucie przedmiotu
[5]Lista
[6]Wybór między broniami, pancerzami i przedmiotami
3.Zakładka "Extractions"
Ta zakładka odpowiada za konfigurację rozkładania przedmiotów i ekwipunku![[Obrazek: extractions.PNG?_subject_uid=407080461&a...L5aQyrzP0Q]](https://dl-web.dropbox.com/get/Blacksmith%20Shop/extractions.PNG?_subject_uid=407080461&w=AACRWNikbdsm_NByz2ltbOKKUP9g1MlzqkVwL5aQyrzP0Q)
[1]Bronie które otrzymamy po rozłożeniu przedmiotu
[2]Pancerze jakie otrzymamy po rozłożeniu przedmiotu
[3]Itemy które otrzymamy po rozłożeniu przedmiotu
[4]Złoto jakie otrzymamy po rozłożeniu przedmiotu(zwrot)
[5]Lista
[6]Wybór między broniami, pancerzami i przedmiotami
4.Zakładka "Enchantments"
W tej zakładce możemy ustawić magiczne przedmioty, które będą zwiększały lub zmniejszały statystyki, dodawały lub odejmowały stany i elementy.
![[Obrazek: enchantments.PNG?_subject_uid=407080461&...D1twLi9eQA]](https://dl-web.dropbox.com/get/Blacksmith%20Shop/enchantments.PNG?_subject_uid=407080461&w=AACpnsy2Hs5-UQFfbvpPu3qHWB18GcxNDP45D1twLi9eQA)
[1]Ustawienie ile ma odjąć lub dodać statystyk dany przedmiot, kiedy zaklniemy nim nasz ekwipunek.
[2]Ustawienie stanów
[3]Ustawienie elementów
[4]Cena za ulepszenie ekwipunku danym przedmiotem
[5]Lista przedmiotów z bazy danych
5.Zakładka "Miscellaneous"
Ta zakładka odpowiedzialna jest za konfigurację audiowizualną i generowanie kodu.
![[Obrazek: miscellaneous.PNG?_subject_uid=407080461...fp1BlEZfcA]](https://dl-web.dropbox.com/get/Blacksmith%20Shop/miscellaneous.PNG?_subject_uid=407080461&w=AADLIa5_iGiFPuqXgRhLag5xT-C66vUwEVypfp1BlEZfcA)
[1]Ustawienia odgłosów wydawanych przy wytwarzaniu, zaklinaniu i ekstraktowaniu
[2]"Enable Enchantments" włącz, wyłącz ulepszanie
[3]Lista broni i pancerzy nie podlegających ulepszaniu
[4]Guziki generujące kod:
#Cache Script - odpowiada za wygenerowanie kodu potrzebnego do połączenia konfiguratora z bazą danych
#Create Script Call:
Odpowiedzialny jest za wygenerowanie Call scriptu dla zdarzenia w rpg makerze
![[Obrazek: script%20call%202.PNG?_subject_uid=40708...YRXvsvlp_w]](https://dl-web.dropbox.com/get/Blacksmith%20Shop/script%20call%202.PNG?_subject_uid=407080461&w=AAABtdzjLNF8dt1ioIc2HRPt3AfcallwXQxjYRXvsvlp_w)
{1}Lista broni
{2}Lista Pancerzy
{3}Lista przedmiotów
{4}Ustawienie jakie opcje będzie posiadało nasze zdarzenie:
- wytwarzanie
- ekstraktowanie
- ulepszanie
kiedy ustawisz co ma oferować twój NPC, naciśnij guzik "generate"
następnie skopiuj kod i wklej go w zdarzeniu (wywołaj skrypt)
![[Obrazek: script%20call%203.PNG?_subject_uid=40708...Oh463WYjWw]](https://dl-web.dropbox.com/get/Blacksmith%20Shop/script%20call%203.PNG?_subject_uid=407080461&w=AACSQPKoRW8hmc60SoAb7yrYBI2WLHiA82P-Oh463WYjWw)
#Demo - generuje demo
6.Zrzuty ekranu
7.Odpowiedzi na pytania
- Jeżeli zakończymy konfigurowanie skryptu to w lewym dolnym rogu programu znajduje się guzik "generate", kopiujemy wygenerowaną zawartość i wklejamy ją nad "Blacksmith Windows", nadając jej przykładowo nazwę "Blacksmith Configuration"
Dziękuję za przeczytanie mojego poradnika, mam nadzieję że udało mi się przekazać w przejrzysty sposób informacje potrzebne do obsługi tego systemu.
W razie błędów, braków w poradniku lub pytań proszę pisać PW lub w temacie, wszystkie rozwiązania umieszczę w zakładce "Odpowiedzi na pytania", a brakujące informacje umieszczę w poradniku.
#Autorem skryptu jest ForeverZer0, nie przypisuje sobie jego pracy jedynie tłumacze działanie systemu dla polskiej sceny.