Pogromca Pustki Akt:I [Pełna wersja]
Aktualny czas: 13-03-25, 20:43 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Ankieta: Jak oceniacie na podstawie opisu obecny stan prac?
Ankieta jest zamknięta.
5 11.11% 1 11.11%
4 33.33% 3 33.33%
3 22.22% 2 22.22%
2 22.22% 2 22.22%
1 11.11% 1 11.11%
Razem 9 głosów 100%
*) odpowiedź wybrana przez Ciebie [Wyniki ankiety]

Odpowiedz 
[XP] Pogromca Pustki Akt:I [Pełna wersja]
HaxoTV Offline
*


Liczba postów: 92
Dołączył: 02-12-15

Pomógł: 0



Post: #1
kartka Pogromca Pustki Akt:I [Pełna wersja]

[=]TYTUŁ[=] POGROMCA PUSTKI - Akt I
[=]STATUS UKOŃCZENIA[=] 100%
[=]OBECNA WERSJA[=] 1.0
[=]GATUNEK[=] RPG, AKCJA, PRZYGODA
[=]JĘZYK[=] PL
[=]MIEJSCE AKCJI[=] PÓŁWYSEP APENIŃSKI
[=]CZAS AKCJI[=] CZASY PANOWANIA OKTAWIANA AUGUSTA


Zapraszamy również na pogaduchy z nami na TS: 185.62.188.38

[Obrazek: jHcTgL9.png]

Wywiad dla CafeRaptor dotyczący gry:
WYWIAD [Wersja 0.4, obecna 0.8]

NAJNOWSZY UPDATE: Pogromca Pustki Akt I: Początek
FULL:
Pogromca Pustki - Full


ZWIASTUN v. gry 0.5
Spoiler: (Otwórz)
ZWIASTUN v. gry 0.9!
Spoiler: (Otwórz)
ZWIASTUN v. gry 1.0 - OBECNY!!!
Spoiler: (Otwórz)
SYSTEM WALKI
MUZYKA
Spoiler: (Otwórz)
LINKI
OPIS
Spoiler: (Otwórz)
INTRO
Spoiler: (Otwórz)
CHARAKTERYSTYCZNE POSTACI
Spoiler: (Otwórz)
INTERFEJS
Spoiler: (Otwórz)
ZRZUTY EKRANU

Spoiler: (Otwórz)
SYSTEMY W GRZE I NIE TYLKO - CZYLI TO CO GRA OFERUJE
Spoiler: (Otwórz)

Spoiler: (Otwórz)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-16 22:28 przez HaxoTV.)
02-12-15 06:33
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Lartarin Offline
*


Liczba postów: 147
Dołączył: 12-04-13

Pomógł: 6



Post: #2
RE: Pogromca Pustki

Wszystko prezentuje się wybornie wink Dla Moi jednak chyba "troszku" przeambitnie...
Oby nie podzieliło losów Cres'a lol W każdym razie powodzonka :ok:
02-12-15 15:55
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a): HaxoTV
HaxoTV Offline
*


Liczba postów: 92
Dołączył: 02-12-15

Pomógł: 0



Post: #3
RE: Pogromca Pustki

(02-12-15 15:55)Lartarin napisał(a):  Wszystko prezentuje się wybornie wink Dla Moi jednak chyba "troszku" przeambitnie...
Oby nie podzieliło losów Cres'a lol W każdym razie powodzonka :ok:

Nie wiem co dokładnie miałaś na mysli, ale domyślam się, że chodzi o czas i wykończenie prac :). Miło jest słyszeć, że ktoś się o to martwi, ale nie o czas bym się martwił a motywację. Obecnie jestem sam na tak zwanym "Hype" mojego projektu i zostało bardzo nie dużo do jego wykończenia. Wszystko staram się zrobić jak najlepiej, ale z racji otwartości świata mogą i tak w premierowej wersji wystąpić błędy zwłaszcza językowe, gdyż nie sądzę by wystąpiły komplikacje z którymś z z systemów :).

Mechanika gry to czyste zmienne, warunki i zdarzenia. Skryptów nie ma w mojej grze. :3
Zobaczymy jak moja teoria, że można zrobić fajnie rozbudowaną grę na czystych możliwościach silnika bez zewnętrznych skryptów się sprawdzi. Oczywiście gra wykorzystuje jedynie skrypt na myszkę, gdyż jest ona niezbędna dla wygody użytkowania moich menu. :) To się przyznaję xD

System walki też jest zrobiony na zmiennych itp. Ma dość ciekawy styl. Nie każdemu jednak on odpowiada, ale no zobaczymy jak przyjmiecie Pogromcę. :)

Spoiler: (Otwórz)
03-12-15 00:32
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #4
RE: Pogromca Pustki

Czekam na koniec tworzenia, bo to w co ostatnio grałem (jakieś demo w lato/jesień), było prawie, że niegrywalne i bardzo nieprzyjemne dla gracza. Teraz to wygląda faktycznie lepiej.
A tą ostatnią zakładkę mogłeś uogólnić, albo w ogóle sobie darować. Takie szczegółowe pokazanie danych mnie trochę odstrasza.
I przypomniałeś mi czego nie lubię w zapowiedziach. Przekonywanie gracza o czymś co niekoniecznie jest prawdą. (Np. Dla mnie główna postać nie jest charakterystyczna a jest w takiej zakładce).
O 80% Styczeń grudzień??
03-12-15 02:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
HaxoTV Offline
*


Liczba postów: 92
Dołączył: 02-12-15

Pomógł: 0



Post: #5
RE: Pogromca Pustki

To w co ostatnio grałeś faktem jest, że miało duuuuużo niedociągnięć, ale to dobrze, bo wy mi je pokazaliście i to fajne, bo mogłem z automatu to poprawić na tyle na ile się dało. Stawiam na eksploring obecnie i ciekawe lokacje. Fabuła jest krótka, ale wykonanie jej, wymaga podekspienia postaci :). Jest sporo zagadek i zadań pobocznych. Nie staram się tego walić jak najwięcej, bo to sensu nie ma. Daje tyle zadań na ile pozwala mi kreatywność, bo wpychanie kopiowanych zadań na siłę nie miało by sensu :). Wolę wam opisać wszystkie aspekty gry, gdyż chcę pokazać co ona oferuje.

Charakterystyczne, w sensie takie, które widać na pierwszy rzut oka, że będzie ta osoba pojawiać się więcej niż dwa razy w grze i ta osoba ma jakieś konkretne znaczenie.

Wstępnie styczeń. Wstępnie, gdyż najpierw muszę dopracować pewne elementy systemu walki.

Spoiler: (Otwórz)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-12-15 02:23 przez HaxoTV.)
03-12-15 02:21
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Amelanduil Offline
*


Liczba postów: 303
Dołączył: 30-04-13

Pomógł: 35



Post: #6
RE: Pogromca Pustki

Ficzersy o których pisałeś są... dziwne. Nawrzucałeś tego ile się da bez ładu i składu, a parę z tego to nawet nijak się ma (ilość przedmiotów w databasie czy inne tego typu błahostki to nie systemy...). Tak szczególnie to system potrzeb. Dobrze wiemy, jak sprawdzał się w Parallel Worlds, to powinno być wystarczająco zniechęcające?

Ogólnie te skrypty które opisałeś tworzą wrażenie bycia wrzuconych na siłę, bez pomyślunku, "bo brzmią fajnie" (to ostatnie w szczególności sygnalizują wykrzykniki przy podpunktach...).

No i ogólnie szkaradne to. Samemu robione nie znaczy automatycznie, że lepsze.
03-12-15 04:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
HaxoTV Offline
*


Liczba postów: 92
Dołączył: 02-12-15

Pomógł: 0



Post: #7
RE: Pogromca Pustki

(03-12-15 04:05)Amelanduil napisał(a):  Ficzersy o których pisałeś są... dziwne. Nawrzucałeś tego ile się da bez ładu i składu, a parę z tego to nawet nijak się ma (ilość przedmiotów w databasie czy inne tego typu błahostki to nie systemy...). Tak szczególnie to system potrzeb. Dobrze wiemy, jak sprawdzał się w Parallel Worlds, to powinno być wystarczająco zniechęcające?

Ogólnie te skrypty które opisałeś tworzą wrażenie bycia wrzuconych na siłę, bez pomyślunku, "bo brzmią fajnie" (to ostatnie w szczególności sygnalizują wykrzykniki przy podpunktach...).

No i ogólnie szkaradne to. Samemu robione nie znaczy automatycznie, że lepsze.

I tu się mylisz. Każda rzecz, która została dodana do gry ma swoje uzasadnienie. System potrzeb jest i sprawuje się bardzo dobrze. To taki rodzaj utrudnienia, które można wyłączyć, jeżeli komuś nie podpasuje z poziomu gry. I to nie skrypty, czy gdzieś napisałem, że używam skryptów ruby? ;).

Cała konstrukcja gry jest tworzona od podstaw na zmiennych, warunkach i zdarzeniach. Każda pierdoła w grze ma mniejsze lub większe znaczenie dla rozgrywki. Ilość przedmiotów nie jest systemem i może nie jest to wybitna liczba tu się zgodzę, ale w tej grze nie chodzi o to by było ich multum itp. Dlaczego gra oferuje tyle ktoś zapyta?. A no dlatego, że lubię urozmaicać rozgrywkę. Pogromca Pustki jest tworzony tak, by każdy znalazł tu coś dla siebie. Ta gra nie ma być idealna, a raczej czymś co przyciągnie uwagę każdego kto choć trochę lubi któreś z powyższych urozmaiceń. Nie musicie się przejmować, wszystko w grze jest do czegoś potrzebne.

System budowania i prowadzenia gildii jest nieobowiązkowy. Nikt nie każe wam budować domku, ale jest taka możliwość. To coś w rodzaju dodatkowego zadania pobocznego, które ma swoje rozwinięcie. W tej grze trudno o pieniądze i trzeba jakoś je zarobić, a sposobów na to jest multum. :)

Ktoś kto czyta o tych systemach, może być przerażony, że gra będzie trudna. Ale wystarczy, że będziesz robić tak jak w zwykłym RPG, czyli chodzisz i się tłuczesz i to styka. Nie zmuszam gracza do tego by np budował, czy dbał o system głodu, czy pragnienia. Pilnuję tego, by osoby, które mają problemy z tymi np potrzebami nie czuły się nimi osaczone. :)

Dziękuję natomiast za twoją wypowiedź, gdyż dzięki niej mogłem odpowiedzieć na pytania, które pewnie zadaje sobie teraz niewątpliwie wiele osób. :)

Po za tym ja lubię się bawić czymś co robię :). Jeżeli robię RPG, to dlaczego mam go ograniczać do podstawowych rzeczy, które są w większości RPG? Dlaczego np by nie dodać czegoś nowego, ciekawego? :)

Owszem wiele rzeczy zastosowanych tu pewnie nie są w 100% autorskie, bo ktoś to wcześniej wymyślił, ale to zawsze jest urozmaicenie. To jest gra robiona pod graczy. Jeśli ja wstawiam coś do gry i na fanpage ludzi mi piszą, że to jest okej, to to zostawiam, jeśli nie, to poprawiam, patrzę na reakcję i jeśli jest okej to zostawiam. Staram się jak mogę, by zrobić coś naprawdę specjalnego, więc prosiłbym o odrobinę zaufania i docenienia moich starań. :)

Spoiler: (Otwórz)
03-12-15 04:50
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Amelanduil Offline
*


Liczba postów: 303
Dołączył: 30-04-13

Pomógł: 35



Post: #8
RE: Pogromca Pustki

HaxoTV napisał(a):I to nie skrypty, czy gdzieś napisałem, że używam skryptów ruby? ;).
Poniekąd jest coś takiego jak skrypty zdarzeniowe, tak dla klaryfikacji :v
Z technicznego punktu widzenia to co robisz w zdarzeniach to też jest skrypt. Sekwencja komend z podpiętym do tego interfejsem, którą przetwarza program.

Można wyłączyć system głodu... dobra, o ile rozumiem koncept utrudnień w stylu ironman czy coś takiego, to ten przypadek różni się od takich rzeczy jak wyżej wspomniany albo wspomaganie celowania - one nie odejmują mechanik, a jedynie zwiększają ich "trudność". Ty dajesz możliwość wyrzucenia całego systemu, przez co przedmioty do niego podpięte tracą użyteczność. Ja to widzę jako wybór binarny - albo jest, albo nie ma.
03-12-15 18:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
HaxoTV Offline
*


Liczba postów: 92
Dołączył: 02-12-15

Pomógł: 0



Post: #9
RE: Pogromca Pustki

(03-12-15 18:31)Amelanduil napisał(a):  
HaxoTV napisał(a):I to nie skrypty, czy gdzieś napisałem, że używam skryptów ruby? ;).
Poniekąd jest coś takiego jak skrypty zdarzeniowe, tak dla klaryfikacji :v
Z technicznego punktu widzenia to co robisz w zdarzeniach to też jest skrypt. Sekwencja komend z podpiętym do tego interfejsem, którą przetwarza program.

Można wyłączyć system głodu... dobra, o ile rozumiem koncept utrudnień w stylu ironman czy coś takiego, to ten przypadek różni się od takich rzeczy jak wyżej wspomniany albo wspomaganie celowania - one nie odejmują mechanik, a jedynie zwiększają ich "trudność". Ty dajesz możliwość wyrzucenia całego systemu, przez co przedmioty do niego podpięte tracą użyteczność. Ja to widzę jako wybór binarny - albo jest, albo nie ma.

Mi się często zdarza nazywać moje zdarzeniowe operacje skryptami, ale mniejsza xD. Oboje poniekąd mamy tu rację. Co do systemu głodu nadal nie przekonasz mnie, że to nie ma sensu, gdyż przedmioty z nim związane również leczą :)
Wszystko jest przemyślane :)

Nawet zwykłe potki HP maja wpływ np na zaspokajanie pragnienia postaci, a wyłączenie systemu nie oznacza ich dyskryminację. Mimo, że przy jedzeniu nie ma w opisie zamieszczonych informacji o tym, że to leczy w bardzo powolnym stopniu, jednak jest to czynione. Np pieczone mięso odnawia po zjedzeniu 5 HP. A wypicie wody powoduje nie tylko obniżenie wskaźnika pragnienia, ale również zmęczenie postaci zostaje usunięte :)

Spoiler: (Otwórz)
03-12-15 20:01
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Amelanduil Offline
*


Liczba postów: 303
Dołączył: 30-04-13

Pomógł: 35



Post: #10
RE: Pogromca Pustki

Tak mnie teraz naszło... rozwój postaci przez umiejętności wiary: Ateizm, Politeizm, Monoteizm... z tym jest tyle rzeczy nie tak, że nawet nie wiem, od czego zacząć xD

Na dobrą sprawę nie ma tu podanego żadnego boga, a jedynie ogólnikowo podane systemy religijne, ograniczające się jedynie do tego, ile w danej religii jest bóstw. Poza tym - żadnych doktryn, niczego. Koncept niedokończony jak gry Ubisoftu na premierę :v wyczuwam cytat na gońca

A biorąc pod uwagę to, jak w rpg'ach działają bogowie... co będzie dawać ateizm? Nic? xD Takie to wszystko poprawne politycznie się wydaje, że jak coś się nie podoba to można wyłączyć, albo nie ustawiać...
04-12-15 03:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.
W ramach naszego forum stosujemy pliki "cookies" w celu dostosowania strony do indywidualnych potrzeb Użytkownika.
Korzystanie z forum bez zmiany ustawień dotyczących "cookies" oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.
Zgadzam się!