Shaarimoth
Aktualny czas: 20-06-25, 19:36 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[XP] Shaarimoth
Prometherion Offline
*


Liczba postów: 3
Dołączył: 05-01-16

Pomógł: 0



Post: #1
Shaarimoth

[Obrazek: 8c9B1a0.png?1]


Podstawowe informacje

Maker – XP
Gatunek – cRPG
Świat – półotwarty
Data ukończenia – 2016/2017

Miejsce akcji i zarys świata przedstawionego

Vesania to kraj, który opiera swą gospodarkę przede wszystkim na zasobach mineralnych. Poza tym, schodząc w doliny, ujrzeć można wielobarwne pola zbóż, wypasane bydło, ogólny dobrobyt zbudowany na wydobyciu vanitu, który z dużym zyskiem sprzedaje krajom ościennym, a zwłaszcza Arravirowi – Skale Arrava. Vesanię zamieszkuje rasa ludzka a Skałę Arrava - przybyli z dalekiego południa - twardzi i małomówni „biali ludzie”.
Jednak to wszystko z czasem ma się zmienić, bo widzicie, „biali ludzie” nie są zbyt pokojowo nastawieni do sąsiadów, a utrzymanie ich w ryzach Vesańczycy zawdzięczają wspomnianemu minerałowi oraz - a może przede wszystkim - zdolnościom swych czarnoksiężników, które skutecznie uniemożliwiają Arravirczykom podjęcie zbrojnych działań.
Prawdziwe trzęsienie nadchodzi wraz z tzw. Zanikiem Eteru. Z nikomu nieznanych przyczyn czarnoksiężnicy powoli tracą swe zdolności. Z dnia na dzień ich moc ulega degradacji, to samo dzieje się z umiejętnościami innych osób, które wykorzystywały Eter. To tylko woda na młyn dla zapędów Skały Arrava. Nadchodzą zmiany, a świat bez Eteru nie będzie już taki sam.

Fabuła

Bohaterem Shaarimoth jest 30-letni Veinan Astis, etatowy i szary pracownik kopalni. Jednak wieczorem, gdy rozkłada swój sprzęt astronomiczny i spogląda w gwiazdy, nie jest już robotnikiem, ale kimś znacznie dostojniejszym i ważnym. Od wielu tygodni spogląda niezmordowanie w niebo i wyczekuje jednego znaku, który da mu pewność, iż należy rzucić dotychczasowe życie i spróbować wypełnić ostatnią wolę ojca. Tak też się dzieje, Veinan dostrzega To na niebie i wie, że czas wyruszyć. Jego determinacja wzrasta, gdy do miejscowej społeczności docierają plotki o Zaniku Eteru. Veinan nie ma już żadnych złudzeń, to musi być ze sobą powiązane. Rozpoczyna się wyprawa do Shaarimoth a ojciec wcale nie był wariatem...

Veinan pragnie dotrzeć do Shaarimoth, jednak nie będzie to proste. Widmo wojny z Arravirem, konsekwencje wynikłe z Zaniku. To kształtować będzie w największym stopniu świat przedstawiony. Oczywiście nie można zapomnieć o lokalnej polityce, religii czy zwyczajnych ludzkich problemach - to i zbiegi okoliczność skutecznie utrudnią wypełnienie misji naszemu bohaterowi.

Mechanika

- w pełni autorski CMS oraz CBS z widokiem jak w standardowym XP
- system rozwoju oparty na tym z Fallouta z drobnymi modyfikacjami. Główne atrybuty, tj. siła, inteligencja oraz umiejętności m.in.: starożytne języki, myślistwo, medycyna, broń dystansowa itp. Umiejętności rozwijamy poprzez rozdzielenie punktów po levelowaniu, u nauczycieli za opłatą, czy poprzez czytanie ksiąg; natomiast atrybuty możemy rozwijać tylko u Mistrzów za Punkty Nauki oraz odpowiednią opłatą. Każdy taki rozwój wiązał się będzie z zadaniem
- większość zadań będzie można wykonać na kilka sposobów w zależności od naszych umiejętności i... intencji.
- szereg informacji do zdobycia, które zapisywać będziemy w notatniku: opis ważniejszych NPC, miejsc, spotkanych potworów, zdarzeń
- świat gry będzie półotwarty, czyli gra składać będzie się z aktów, które obejmować będą określony teren, po którym będziemy się mogli poruszać, jednak bez możliwości powrotu do już odwiedzonych lokacji z wcześniejszych aktów. (Będą wyjątki, nieliczne)
- do naszego bohatera dołączyć będą mogli towarzysze, max dwóch.
- żywy świat, ludzie zajęci swoimi sprawami, jednak zawsze znajdą chwilę na konwersację(nie zawsze przyjemną) z Veinanem lub z którymś z jego kompanów
- Zanik Eteru spowodował, iż korzystanie z jego dobrodziejstw będzie wymagało ogromnej inteligencji i percepcji, zatem warto zastanowić się w co inwestujemy, gdyż przełoży się to na możliwości naszego herosa. Każdy czar będzie na wagę złota, nikt fireballami nie będzie trzaskał jak szalony. :)
- standardowy dziennik zadań, kilka jaj wielkanocnych, ukrytych przejść itp.
- rozgrywkę urozmaicą minigry, zagadki logiczne; jednym słowem trzeba będzie wysilić szare komórki

To tyle w ogromnym skrócie.

Audio/Video

Korzystam z ogromnej ilości zasobów oraz pierdyliarda własnych przeróbek, sklejek, rekolorów; na screenach widać jak prezentują się w działaniu. Muzyka pochodzić będzie z niestandardowych źródeł, trochę ambientu, funeral doomu, mniej znanych soundtracków, tj. Spellforce, ŚPZła. Jednym słowem różności.

Screeny

[Obrazek: F9WPtU3.png?1]

[Obrazek: uagFYy5.png?1]

[Obrazek: KpkJLbx.png?1]


W założeniu ma to być dość rozbudowany erpeg z naciskiem na eksplorację, dialogi i fabułę determinowaną widmem wojny i problemem z Eterem, a przede wszystkim podróżą do ruin Shaarimoth, gdzie wszystkie problemy zostaną rozwiązane(albo wręcz przeciwnie). Nie ukrywam, iż ambicje są spore, mam nadzieję, iż to co na papierze znajdzie swe odzwierciedlenie w grze, czas pokaże. Obecnie mam zrobione menu, 60 map, rozpisany prolog, który po części będzie samouczkiem wyjaśniającym mechanikę i świat gry, oraz część I aktu.

Pracuję nad...
[Obrazek: MMItxij.png?1]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-16 18:59 przez Prometherion.)
08-01-16 13:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 985
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 137



Post: #2
RE: Shaarimoth

Mapy piękne. Kolorowe, a przy tym dokładnie zrobione. Czasem zazdroszczę talentu. :lol2:
Fabuła taka sobie. Zbyt dojrzała jak na mój umysł. Ale od razu skojarzyła mi się z Wiedźminem. (Nietolerancja itp. itd.) Znając siebie, będę ślepo zmierzał przed siebie z kilofem w ręku. :ehe:
Trzymam kciuki! Pazurki. :yoroi:

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
08-01-16 14:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
MrAdamskyy Offline
*


Liczba postów: 10
Dołączył: 09-06-15

Pomógł: 0



Post: #3
RE: Shaarimoth

Ciekawa zapowiedź, nie podobało mi się jedynie przechodzenie z stylu pisania tekstu "z podręcznika" do opowiadania bajki. Dodatkowo występuje kilka błędów, ale uznajmy, że ich nie ma. Co z ostatnią wolą ojca? Jesteśmy jakimś wybrańcem? Czym jest Shaarimoth? Możesz to wyjaśnić? Bo boję się, że będziemy ślepo wykonywać jakieś zadania nie wiedząc o co chodzi.

Nie wiem czemu gra przywodzi mi na myśl Morrowind, a pierwsze skojarzenie pojawiło się po przeczytaniu "Arravirczykom" (Nerevar <3), a drugie: "Umiejętności rozwijamy poprzez rozdzielenie punktów po levelowaniu, u nauczycieli za opłatą, czy poprzez czytanie ksiąg". Jak dla mnie to ogromny plus, że coś kojarzy się z tym arcydziełem RPG.

Mam nadzieję, że gra będzie w stronę Morrowinda zmierzać :)
Ps. Po zobaczeniu ss'a jaskini podjarałem się niesamowicie :) Więcej takich lokacji.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-01-16 14:54 przez MrAdamskyy.)
08-01-16 14:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Prometherion Offline
*


Liczba postów: 3
Dołączył: 05-01-16

Pomógł: 0



Post: #4
RE: Shaarimoth

Wrzucam kilka screenów i dodatkowe informacje odnośnie projektu. Kilka rzeczy uległo zmianie lub drobnej modyfikacji.

- w grze występują 3 rodzaje broni: sieczna, obuchowa, dystansowa oraz 2 rodzaje magii: zniszczenia i umysłu. Każda z tych umiejętności posiadać będzie 4 stopnie zaawansowania. Modyfikuję nieco sposób awansu, gdyż te umiejętności rozwijać będziemy mogli tylko za pomocą treningu u mistrzów, a nie jak wcześniej wspomniałem rozdając punkty. Umiejętności nie związane z walką rozwiniemy tak jak wcześniej wspomniałem; u trenerów, z ksiąg, po awansie.

- każdy element zbroi będzie chronił właśnie przed tymi pięcioma aspektami, w tym znajdą się zbroje unikatowe, które ochronią nas, np. przed kwasem bugera

- menu obsługiwać będziemy za pomocą myszki, przerobiłem je, gdyż w menusach będzie wiele zakładek, których przeglądanie byłoby bardzo uciążliwe metodą tradycyjną.

- towarzyszy nie będziemy mogli najmować, będą przyłączać się sami, np. w trakcie zadania lub oferując swoje usługi w podzięce za uratowanie życia etc. Nie będzie możliwości zmiany ich ekwipunku czy statystyk.

- wprowadzam ograniczony ekwipunek tzn. nie będzie możliwości noszenia całej zbrojowni wraz z sobą. Dostępnych jest 9 slotów: 1)amulet 2)pierścień 3)hełm 4)zbroja 5)obuwie 6)prawa dłoń 7)lewa dłoń 8.)miejsce na sztylet 9)miejsce na inną rzecz, np. zatrute rzutki, bombę dymną, ogniową itp.(rzeczy te będą wyjątkowo w Torbie, ten slot pozwala bez utraty tury rzucić bombą, która jest pod ręką.)

Vesania - wyżyny, schodząc z nich znajdziemy się w dolinie, w której mieszkają hodowcy bydła.
[Obrazek: hHv6bmm.png?1]

Menu - zakładka Notaki-Wrogowie
[Obrazek: S37TJDc.png?1]

Gospoda "Pod złym adresem". Na razie jest pusto, ale gdy zbierze się klientela...
[Obrazek: EfrLK7r.png?1]

Rozmowa z Kyntem - gościem, który ma wszelakie "dowody".
[Obrazek: D63ICC3.png?1]

To na razie tyle, gdyż nie chcę tworzyć tutaj elaboratu dotyczącego każdego aspektu gry. Jeszcze chciałbym przygotować info z opisem głównych postaci, ale to niedługo uzupełnię.

Pracuję nad...
[Obrazek: MMItxij.png?1]
04-05-16 19:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Pandemonium Offline
*


Liczba postów: 14
Dołączył: 26-11-14

Pomógł: 0



Post: #5
RE: Shaarimoth

Piękny design, ambitne plany, Być może Twój projekt będzie powodem, dla którego wrócę do grania w RM-owe projekty. Czekam na dalsze sprawozdania z rozwoju prac i życzę wytrwałości ;)

Projekt: Dracolegendy
Gatunek: Action RPG
Stan Prac: 1%
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-16 01:35 przez Pandemonium.)
23-05-16 01:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Prometherion Offline
*


Liczba postów: 3
Dołączył: 05-01-16

Pomógł: 0



Post: #6
RE: Shaarimoth

W końcu trzeba dać jakieś namacalne oznaki tego, że coś się dzieje.

Od około dwóch tygodni praca wre, zacząłem od poprawienia tekstur podłoża, które - słusznie zauważyliście - miało efekt "śnieżenia" i gryzło w oczy. Przeorganizowałem menusy oraz zacząłem ostro tworzyć mechanikę walki. Przyznam, że właśnie na tym polu miałem największe obawy, czy zdołam stworzyć coś efektywnego, czy po prostu zaplątam się i zawalę zmiennymi, warunkami, itp.
Jednak okazało się, że do tej pory nic nie sprawiało mi(oprócz mapowania) takiej frajdy w rmie jak własny system walki. Dla mnie, oprócz dialogów i ciekawych miejscówek do zwiedzania, to właśnie walka stanowi kluczowy aspekt przygody w wykreowanym świecie. Ważne też, aby ta przygoda stawiała wyzwania graczowi i zmuszała go do kombinowania. Możecie dostrzec, iż docelowo w drużynie znajdzie się trójka bohaterów. Veinan, jego towarzysz broni oraz trzeci osobnik, którym będzie zwierzę, magiczny konstrukt lub związany z zanikiem Eteru byt.

Warto w tym miejscu zaznaczyć, że gracz nie będzie miał kontroli na zwierzęciem, sztucznym bytem, jego ataki będą losowane z puli przypisanych mu umiejętności - będą tu w grę wchodziły różne warunki, m.in. czy Veinan lub kompan jest bliski śmierci, czy bohater posiada określony stan, itp. Chociaż jest jeden wyjątek, otóż w świecie Shaarimoth nie ma cudownych "feniksów" i revivali. Śmierć jest końcowa, dlatego jeśli stracimy zwierzę w walce - stracimy je na dobre. I tutaj pojawi się jedyna komenda mająca uratować psiaka przed kopnięciem w kalendarz - komenda oddalenia się z pola walki i schronienia. Śmierć niefabularnego kompana też jest nieodwracalna(pomijam tutaj wczytywanie save'ów i granie do momentu, aż się uda utłuc gada bez poniesienia straty), tracimy go. Natomiast jeśli w drużynie znajduje się postać z głównego wątku i jej/jego życie jest kluczowe, to wraz ze śmiercią tej postaci zobaczymy game over, nawet jeśli Veinan będzie miał 100% życia.

To w dużym skrócie słów kilka na temat walki. Mogę zdradzić, iż pierwszym kompanem w naszej przygodzie będzie widoczny na screenie psiak o wdzięcznym imieniu Jazgot. A to czy stracicie go podczas pierwszej walki, czy ostatniej, zależy od was. Na razie i niech wena rmowa będzie z Wami!

Poniżej porównanie starej wersji podłoża, menu z nowymi odpowiednikami.
[Obrazek: xgdr2uF.jpg]

[Obrazek: 92LQ5Nv.png]

[Obrazek: nuX3Ucu.png]

[Obrazek: XzneRIy.png]

Pracuję nad...
[Obrazek: MMItxij.png?1]
22-03-19 22:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.