Witam postanowiłem zrobić tutorial do fajnej rzeczy, którą dziś ogarnąłem w rpg makerze
PL co może się przydać nowym graczom (takim jak ja :3). System polega na tym, że jak podejdziemy normalnie do osoby i wciśniemy przycisk akcji to nic nadzwyczajnego się nie wydarzy, ale jeżeli mamy ustawione skradanie (za chwile pokażę jak je zrobić) to pyta nas czy chcemy osobę okraść. Logiczne, okraść można tylko skradając się.
Wtedy losuje nam się zmienna numerkami 0-5 i jeżeli wypadnie numer 2, akcja zostaje udana, jeżeli nie to osoba, którą chcemy okraść zdenerwuje się i akcja będzie nie udana.
A więc najpierw wchodzimy w bazę danych i wybieramy zakładkę kondyncje, dodajemy nową i nazywamy ją Skradanie (nic tam nie zmieniamy)
SS
http://i.imgur.com/hFRwJMm.png
Potem wchodzimy w zakładkę typowe zdarzenia i robimy nowe. Ustawiamy warunek aby pod przyciskiem ,,Z" (
SHIFT) aby ustawić stan bohatera na skradanie. Bierzemy opcję Równoległe zdarzenie i ustawiamy dowolny przełącznik.
SS
http://i.imgur.com/hFRwJMm.png
Potem tworzymy kolejną zakładkę w Typowych zdarzeniach
Ta zakładka będzie kontrolowała umiejętność skradania.
Ustawiamy warunek: Stan bohatera = Skradanie
Ruszaj zdarzeniem: Zmiana szybkości bohatera 3 (jedna druga)
Czekaj 20 (2 sek)
Ruszaj zdarzeniem: Zmiana szybkości bohatera 4 (Normalna)*
Inne zdarzenie
Puste
Okej to była łatwa część zadania! Teraz przejdziemy do kradzieży za pomocą skradania.
Tworzymy zdarzenie osoby, którą chcemy okraść.
Jest to długie zdarzenie więc posłużę się screenami
Pierwsza zakładka: Mamy po lewej warunek zdarzenia tworzymy nowy przełącznik i bierzemy go na ON. Następnie polecenia zdarzenia
SS
http://i.imgur.com/fT7CwEQ.png
Na nowej karcie zaznaczamy główny przełącznik A na ON
i robimy tak:
SS
http://i.imgur.com/MPzC5AM.png
Teraz robimy w rogu mapy zdarzenie na autostart, które aktywuje przełącznik uruchamiający osobę, która ma zostać okradziona, i typowe zdarzenia naszego skradania.
I to już koniec mamy system złodzieja.
------------------------------------------------
*Zmieniamy na normalną aby po spowolnieniu postaci, miała znów domyślną szybkośc