Nowa komenda w menu?
Aktualny czas: 20-06-25, 21:13 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[XP / VX / VXAce] Nowa komenda w menu?
Ayene Offline
*


Liczba postów: 758
Dołączył: 09-04-13

Pomógł: 112



Post: #1
Nowa komenda w menu?

Hello smiles Przedstawiam Wam krótki tutorial dodawania nowej komendy w menu gry.

Oczywiście tutorial odwołuje się do domyślnej klasy Scene_Menu, która może być modyfikowana przez inne używane przez Was skrypty. Dlatego w przypadku, gdy wprowadzone przez Was modyfikacje nie działają, oznacza to, że należy wyszukać w dodatkowych skryptach również odwołań do klasy Scene_Menu.

Uwaga!
Spoiler: (Otwórz)
Co najważniejsze, poniżej zamieszczam instrukcję krok po kroku, jak dodać nowe polecenie w menu.

Tutorial dla RMXP
Spoiler: (Otwórz)
Tutorial dla RMVX
Spoiler: (Otwórz)
Tutorial dla RMVXAce
Spoiler: (Otwórz)
Mam nadzieję, że się przyda :aww: Piszcie w razie problemów smiles

[Obrazek: aye_furniture_pres.png]
06-02-15 13:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a): Athanor , MonGame , takikaki012
Athanor Offline
*


Liczba postów: 143
Dołączył: 10-11-13

Pomógł: 7



Post: #2
RE: Nowa komenda w menu?

Bardzo dobry kawał roboty, widać tu Twoją wiedzę i na pewno uniknie się dzięki temu kilka tematów. :klaszcze:

Z menu głównym pewnie jest dokładnie to samo :ehe:

To jest sygnatura która nikogo nie obchodzi, bo informacje tutaj wypisane są kłamstwem.
Slave:
Gra nigdy nie wyjdzie. Demo gotowe do wrzucenia.
Pożoga:
Gra ma wyjść przed końcem roku (prawdopodobnie).
The Room:
Ruszyły pierwsze szkice.
06-02-15 17:55
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Ayene Offline
*


Liczba postów: 758
Dołączył: 09-04-13

Pomógł: 112



Post: #3
RE: Nowa komenda w menu?

Dzięki :aww: Zaktualizowałam nieco tutorial do XP, no i systematycznie dopisuję kolejne kroki w Ace'a.

[Obrazek: aye_furniture_pres.png]
06-02-15 20:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Dragon Kamillo Offline
*


Liczba postów: 330
Dołączył: 28-04-13

Pomógł: 24



Post: #4
RE: Nowa komenda w menu?

A ja właśnie tego co napisałaś w uwadze, szczerze nie znoszę. To jest dobre jeśli ktoś robi skrypty do neta, ale nie jeśli ktoś grzebie sam w swojej grze. Można się po prostu zakręcić.

A sam tutek przydatny i w stylu jaki lubię - "ja wam pokarzę ogólnie jak to zrobić, a wy sami wymyślicie sobie jak tego użyć i co z tym zrobić w swojej grze" Żadnego narzucania gotowych mechanik - pobudza to myślenie i sprawia że projekty będą się od siebie różnić. Dobra robota.

Podobny rodzaj tutka, tylko że do własnych okien w RGSS zrobił arev na RMXP - to też było genialne.
06-02-15 21:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
spartanPAGE Offline
*


Liczba postów: 26
Dołączył: 02-05-13

Pomógł: 0



Post: #5
RE: Nowa komenda w menu?

Sugerowałbym zmapowanie odpowiednich akcji dla każdej z komend, żeby pozbyć się tego ''case when...''; Dobrze byłoby także zmapować nazwy funkcji z odpowiednimi akcjami - w ten sposób skrypt będzie odporniejszy na modyfikacje.

>Nie< zamierzam robić gier w RMie.
06-02-15 22:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
MonGame Offline
*


Liczba postów: 3
Dołączył: 08-03-15

Pomógł: 0



Post: #6
RE: Nowa komenda w menu?

Dzięki wielkie za pomoc! Na pewno mi się przyda!

Spoiler: (Otwórz)
[Obrazek: 49816f1de20fe52amed.png]
08-03-15 15:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
dudekmenPL Offline
*


Liczba postów: 93
Dołączył: 11-08-15

Pomógł: 1



Post: #7
RE: Nowa komenda w menu?

Świetna rzecz :D

Obecny projekt INVISUS
Fp : https://www.facebook.com/TheGameProject/
23-12-15 14:31
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Mateusz SSJ8 Offline
*


Liczba postów: 511
Dołączył: 10-05-13

Pomógł: 40



Post: #8
RE: Nowa komenda w menu?

Taka ciekawostka, ale sprawdziłem to już w RPG Makerze XP.

Użytkownik może wszystkie okna w grze, do powtarzania się klas których można się ograniczyć przy tworzeniu ekranów, przepisać na wzór RPG Makera VX Ace. Na przykład dodać funkcje "open", "close", "activate", "deactivate" i całą resztę do "Window_Base", funkcje "handlingu" do "Window_Selectable", i na koniec funkcje poleceń do "Window_Command". Te okna nie wymagają obecności klasy "Fiber", więc nie widzę problemów. Co prawda, zastosowanie tego tricku wymaga potem modyfikacji wszystkich odwołań do tych okien, ale potem można spokojnie wywalić całą część "update" przypisującą indeksowi do okna instrukcje do wykonania przy naciśnięciu Entera lub Escape'a.


Ayene, kiedy zamierzasz podać przypisywanie instrukcji do okna?

Nienawidzony i nienawidzący. Przez nienawiść tego drugiego obaj będą martwi.
03-01-16 17:15
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.