Czy w 2k jest możliwy system walki w czasie rzeczywistym ?
Aktualny czas: 14-03-25, 18:52 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[2k] Czy w 2k jest możliwy system walki w czasie rzeczywistym ?
Hobar Offline
*


Liczba postów: 152
Dołączył: 14-08-14

Pomógł: 2



Post: #1
Czy w 2k jest możliwy system walki w czasie rzeczywistym ?

Zainspirował mnie archimans propehcy nie wiem w jakim to rpg robiony ale mnie zainspirował i chciałbym wiedzieć jak zrobić system walki w 2k czy to jest możliwe ?

i must see u perfect body and face my dear and my dear sister
21-08-15 12:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #2
RE: Czy w 2k jest możliwy system walki w czasie rzeczywistym ?

Oczywiście, że tak.
http://tsukuru.pl/index.php?link=porady/trudne/abs1
21-08-15 12:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Avaron Offline
*


Liczba postów: 213
Dołączył: 27-10-14

Pomógł: 9



Post: #3
RE: Czy w 2k jest możliwy system walki w czasie rzeczywistym ?

Pamiętaj rady mistrza Xsiu :v "Na zdarzeniach można zrobić praktycznie wszystko co w grze potrzebne"

I am the bone of my sword.
Steel is my body, and fire is my blood.
I have created over a thousand blades.
Unknown to death.
Nor known to life.
Have withstood pain to create many weapons.
Yet, those hands will never hold anything.
So as I pray, "Unlimited Blade Works."
21-08-15 22:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #4
RE: Czy w 2k jest możliwy system walki w czasie rzeczywistym ?

Ja widziałem kiedyś 10 s FPS w RPG Makerze na zdarzeniach także można zrobić wszystko.
//wygaśnie
21-08-15 23:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Mateusz SSJ8 Offline
*


Liczba postów: 511
Dołączył: 10-05-13

Pomógł: 40



Post: #5
RE: Czy w 2k jest możliwy system walki w czasie rzeczywistym ?

Niby jest to możliwe, ale za każdym razem, kiedy wstawiasz na mapę nowego przeciwnika, musisz na nowo układać algorytm na walkę. Do tego nie da się zrobić, że atakowany łapie jakieś stany. Lepiej użyć RPG Makera XP (i w żadnym wypadku starszego) i podszlifować Ruby. Efekty będą łatwiejsze do osiągnięcia.

@Avaron
Dopiero w RPG Makerze XP zrobisz np. Ekran Rozwoju Drużyny, nie wykorzystując do tego nawet jednego przełącznika, czy zmiennej. Więc ja bym tego X-@#$%& nie słuchał.

Nienawidzony i nienawidzący. Przez nienawiść tego drugiego obaj będą martwi.
24-08-15 06:52
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #6
RE: Czy w 2k jest możliwy system walki w czasie rzeczywistym ?

"Dopiero w RPG Makerze XP zrobisz np. Ekran Rozwoju Drużyny, nie wykorzystując do tego nawet jednego przełącznika, czy zmiennej. Więc ja bym tego X-@#$%& nie słuchał."

Przepraszam bardzo ale w skryptach też są używane przełączniki i zmienne, bo bez nich stworzenie takiego skryptu jest niemożliwe.
24-08-15 18:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Mateusz SSJ8 Offline
*


Liczba postów: 511
Dołączył: 10-05-13

Pomógł: 40



Post: #7
RE: Czy w 2k jest możliwy system walki w czasie rzeczywistym ?

Cytat:Przepraszam bardzo ale w skryptach też są używane przełączniki i zmienne, bo bez nich stworzenie takiego skryptu jest niemożliwe.
Z tych dwóch rzeczy w skryptach są tylko zmienne, które mogą przyjmować różne wartości, na podstawie których jest oparta ich rola.
zmienne wartości 'true/false' to przełączniki, te o wartości 'Numeric' to normalne zmienne. Ale są jeszcze wartości typu Float, String, Array, Hash, czy obiekt klasy zdefiniowanej przez użytkownika programu lub standardowo już istniejącej w projekcie. W RPG Makerze XP na przykład za definicję bohatera w Bazie Danych odpowiada klasa "RPG::Actor", co już wszyscy użytkownicy RPG Makerów XP i nowszych potwierdzili. Użytkownicy starszych RPG Makerów nawet nie ustalili, jaka klasa obiektów odpowiada za mapy poszczególnych lokacji.

Prawda jest taka, że choć w RPG Makerze 2K da się zrobić ABSa, to jednak RPG Maker XP i nowszy pozwalają w tym aspekcie na więcej.
HUD - W RPG Makerze 2K musisz wrzucić jego grafiki do folderu "Pictures" i w zdarzeniu odpowiedzialnym za HUDa użyć komendy "Pokaż obrazek", a na dodatek elementy HUDa musisz mieć w osobnych plikach graficznych. Dopiero RPG Maker XP pozwala ci wybrać folder, do którego wrzucisz grafikę HUDa i napisać w Edytorze Skryptów odpowiedni kod obsługujący ten wyświetlacz, a dodatkowo możesz włożyć wszystkie elementy HUDa w jeden plik z grafiką.
Statusy - W RPG Makerze 2K nie da się bez odpowiedniej biblioteki, a RPG Maker XP i nowsze pozwalają nakładać stany na przeciwników.
Pociski - W RPG Makerze 2K, jeśli chcesz pociski do ataków, musisz wrzucić je na mapę, na której gracz będzie walczył. Dopiero w RPG Makerze XP można zarezerwować JEDNĄ mapę na zdarzenia reprezentujące pociski i na każdej z pozostałych wklejać te pociski w toku gry. Dowód za RPG Makerem XP i nowszymi = XAS_ABS
Kontroler gier - RPG Makerze 2K ma w standardzie obsługę większej liczby klawiszy, niż RPG Maker XP. Z drugiej strony RPG Maker XP pozwala za pomocą RGSS wprowadzić obsługę większej liczby klawiszy, niż 12. Dodatkowo można ograniczyć sterowanie w grze TYLKO do określonego urządzenia (gamepad, mysz, klawiatura), żeby inne urządzenie, niż to określone, nie działało.

Nienawidzony i nienawidzący. Przez nienawiść tego drugiego obaj będą martwi.
25-08-15 08:14
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.
W ramach naszego forum stosujemy pliki "cookies" w celu dostosowania strony do indywidualnych potrzeb Użytkownika.
Korzystanie z forum bez zmiany ustawień dotyczących "cookies" oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.
Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.
Zgadzam się!