7 days
Aktualny czas: 20-06-25, 19:50 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[XP] 7 days
Darings Offline
*


Liczba postów: 25
Dołączył: 07-01-14

Pomógł: 0



Post: #1
7 days

Witam,

chciałbym Wam zaprezentować moją pierwszą grę, która jeszcze wymaga dużo pracy. Pragnę jednak podzielić się tym co mam z innymi by nakierowali mnie na właściwy tor, ponieważ nie wiem czy ta gra jest warta zagrania :) Proszę o wytykanie najmniejszych detali i możliwych zmian. Dziękuję bardzo za pomoc :)

Fabuła

Główny bohater o imieniu Thorfinn (możliwe, że imię bohatera ulegnie zmianie) podczas obozowania w ruinach usłyszał oddział konnych który przejechał nieopodal. Zaciekawiony poszedł sprawdzić kim byli owi jeźdzcy oraz jakie mają intencje. Jeźdźcy zmierzali na północ, wiec i w tym kierunku udał się bohater. Po chwili dociera do małej wioski w której, ku jemu zdziwieniu wszyscy mieszkańcy są zamordowani. Po zbadaniu okolicy postanawia sprawdzić jeden z domów, mając nadzieję, że ktoś jednak przeżył. W środku trafia na małego chłopca który ucieka na piętro budynku. Bohaterowi nie udaje się jednak znaleźć chłopca (który uciekł oknem). Po zejściu na dół w celu przeszukania ciał, Thorfinn zostaje zaskoczony przez oddział żołnierzy, którzy łapią go pod pretekstem rzezi mieszkańców tejże wioski. Następnie akcja przenosi się do lochu w którym bohater podsłuchuje rozmowę dwóch osób rozprawiającym o jego dalszym losie. Bohater ma zostać rankiem stracony poprzez powieszenie. Jednak nocą z pomocą tajemniczej osoby udaje mu się wyrwać z więzienia. Po wyjściu z lochu Thorfinn trafia na osobę która zaaranżowała całą tą ucieczkę. Po krótkiej rozmowie dowiadujemy się, że nie był to nagły przypływ altruizmu lecz wręcz przeciwnie. Owy "wybawca" naszego bohatera domaga się od nas abyśmy zapłacili mu kupę pieniędzy w zamian za pomoc w ucieczce i wg. Daje nam na zebranie tej sumy zaledwie tydzień. Jeżeli naszemu bohaterowi nie uda się to wyzwanie w ciągu 7 dni trafimy do lochu a następnie zawiśniemy na szubienicy. Jest to zarówno niezwykła szansa na wolność jak i przekleństwo. Bohater wyrusza bez zbędnego czekania rozejrzeć się po okolicy za jakąś pracą która wzbogaci nieco jego sakiewkę.

Muzyka
Jak na razie korzystam z zasobów podstawowych wyłączając kilka pojedynczych sytuacji.

Skrypty
Squad Based Action Battle System
Skrypt tworzący przedmioty które regenrują nam życie co jakiś czas (jak w wiedźminie)
Skrypcik na pełny ekran
HUD Estilo Castlevania
(Możliwe, że dodam coś jeszcze np. otwieranie zamków czy alchemie. Jeżeli chodzi o skradanie itp. to jeszcze pomyśle. ABS który zawarłem w moim projekcie pozwala na skradanie się lecz nie wiem czy tego użyc, bo jak na chwilę obecną ta opcja jest wyłączona.)

SS
[Obrazek: 94dsqhmmsnki.png]
[Obrazek: 8zk2jxy8emr8.png]
[Obrazek: sb5gbkjfpjqd.png]
[Obrazek: dtezhfbpi956.png]
[Obrazek: fghce6t7qk5p.png]

Cechy gry
Gra zawiera wiele scenek (później może to ulec zmianie)

W początkowej części gry jest raczej mało walki, lecz później się to zmieni

Na chwilę obecną gra zajmuje mniej więcej 35-40 minut

Abs pozwala na strzelanie z łuku, opcja ta zostanie dodana w późniejszej cześci gry

Sam jeszcze nie wiem jak rozwiązać sprawę z handlarzami, ponieważ bohater powinien oszczędzać każdą monetę, gdyż od tego zależy jego życie. Myślę, że najlepszym pomysłem będzie żeby ekwipunek można było znaleźć lub dostać za misje


Pozdrawiam i zachęcam do dyskusji na temat mojej gry. Odpowiem na wszystkie pytania i będę wdzięczny za każdą poradę czy radę. Możecie również przedstawiać swoje pomysły. Co Wy chcielibyście zobaczyć w tej grze.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-14 22:58 przez Darings.)
27-05-14 20:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 985
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 137



Post: #2
RE: 7 days

Całkiem ciekawa fabuła. smiles Dawno nie widziałem czegoś podobnie oryginalnego, mimo że sam tytuł przypomina mi ten znany horror. :lol2:

Konstruktywna Krytyka:
1. Mapka 'karczmy' jest według mnie piękna, ale czy tym żołnierzom nie brakuje krzesełek?
2. Mapy lasów/gór wydają się troszkę puste przez brak roślin. Proponuję dodać trochę kwiatków tu i tam. Nie tylko białych. :roll:
3. Mapy lasów/gór nie wydają się mieć żadnych efektów oświetlenia, przez co bardzo się wyróżniają.
4. Ostatnia mapka ma bardzo nierówno ułożone liście, proponuję dopracować. :roll:

Ogólnie chętnie zagram. :lala:
Pracuj, pracuj!

EDIT: Taki protip - nie opieraj całej gry o kilka skryptów o ile jesteś pewien, że je chcesz. mrgreen Jak dla mnie skradanie się i otwieranie zamków jest niekonieczne, chyba że dobrze pasuje do rozgrywki.

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-14 21:05 przez Yoroiookami.)
27-05-14 21:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a): Darings
Darings Offline
*


Liczba postów: 25
Dołączył: 07-01-14

Pomógł: 0



Post: #3
RE: 7 days

Yoroiookami napisał(a):Całkiem ciekawa fabuła. smiles Dawno nie widziałem czegoś podobnie oryginalnego, mimo że sam tytuł przypomina mi ten znany horror. :lol2:

Dziękuje bardzo :) Tytuł wymyśliłem na szybkości i moją jedyną obawą było to, że ktoś skojarzy to z tym rogalikiem xD


Yoroiookami napisał(a):1. Mapka 'karczmy' jest według mnie piękna, ale czy tym żołnierzom nie brakuje krzesełek?
Mają stołeczki, przyjrzyj się tym dwóm u dołu :)
Yoroiookami napisał(a):2. Mapy lasów/gór wydają się troszkę puste przez brak roślin. Proponuję dodać trochę kwiatków tu i tam. Nie tylko białych. :roll:
3. Mapy lasów/gór nie wydają się mieć żadnych efektów oświetlenia, przez co bardzo się wyróżniają.
Postaram się to zmienić. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi.
Yoroiookami napisał(a):4. Ostatnia mapka ma bardzo nierówno ułożone liście, proponuję dopracować. :roll:
Jeżeli chodzi o wszechobecną roślinnośc na ostatnim screenie jest to efekt celowy. Chciałem żeby to wyglądało na teren bardzo zalesiony. Rowniez sam domek jest cały w liściach. Na całej mapce jest widoczne tylko to okno, a zaraz później drzwi. Reszta domku jest bezpiecznie schowana pod roślinnością.


Yoroiookami napisał(a):Jak dla mnie skradanie się i otwieranie zamków jest niekonieczne, chyba że dobrze pasuje do rozgrywki.
Myślę, że te elementy mogą właśnie idealnie pasować do rozgrywki :P Ale nie jestem pewien czy podołam wyzwaniu bo jestem raczej początkujący :)

Dzięki wielkie. Postaram się zamieścić na dniach demko które będzie zawierać mniej więcej 10-15 min rozgrywki. Jest to sam wstęp i w tym czasie nie dzieje się nic niezwykłego, dopiero później akcja się rozwinie.
27-05-14 21:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 985
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 137



Post: #4
RE: 7 days

(27-05-14 21:15)Darings napisał(a):  Mają stołeczki, przyjrzyj się tym dwóm u dołu :)
Mój błąd mrgreen

(27-05-14 21:15)Darings napisał(a):  Jeżeli chodzi o wszechobecną roślinnośc na ostatnim screenie jest to efekt celowy. Chciałem żeby to wyglądało na teren bardzo zalesiony. Rowniez sam domek jest cały w liściach. Na całej mapce jest widoczne tylko to okno, a zaraz później drzwi. Reszta domku jest bezpiecznie schowana pod roślinnością.
Oho smiles rozumiem, chodzi mi bardziej o to, że nie wygląda to za ładnie i nieco nienaturalnie:
[Obrazek: 15yuqol.jpg]
Nieco za bardzo wystaje nie uważasz? Tak jakby liście latały. :lartarin:

(27-05-14 21:15)Darings napisał(a):  Myślę, że te elementy mogą właśnie idealnie pasować do rozgrywki :P Ale nie jestem pewien czy podołam wyzwaniu bo jestem raczej początkujący :)
Wierzę w ciebie! :lala:

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-14 21:34 przez Yoroiookami.)
27-05-14 21:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a): Darings
Darings Offline
*


Liczba postów: 25
Dołączył: 07-01-14

Pomógł: 0



Post: #5
RE: 7 days

Yoroiookami napisał(a):Nieco za bardzo wystaje nie uważasz? Tak jakby liście latały.
Hmmm... W sumie racja :) Idzie do poprawy
27-05-14 21:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Gorn5 Offline
*


Liczba postów: 141
Dołączył: 07-11-13

Pomógł: 0



Post: #6
RE: 7 days

Jak na początkującego, bardzo profesjonalnie zacząłeś. Ciekawa fabuła, ładne mapki, dużo chęci. Naprawdę zaciekawiła mnie twa gra, wydaje mi się, że będzie to dobra gra.
Oczywiście wszystko okaże się jak już wydasz grę, a użytkownicy w nią zagrają.
Tak jak już Yoroiookami wspomniał, należałoby poprawić te liście.

Trzymam kciuki. Powodzenia!
27-05-14 21:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #7
RE: 7 days

@GamesBytes
Zgadzam się

Fabuła The best of all
Myślałem że to będzie typowy RPG z zabijaniem legendarnych potworków dla paladynan, aczkolwiek zaskoczyło mnie (pozytywnie) rozwiązanie.
Trochę nie pasuje mi char głównego bohatera wygląda jak strażnik (no chyba że zarąbał mu zbroję XD).
Co do mapek: daj fog'a na lesie i w górach powinno dobrze wyglądać
Dawno nie widziałem tak dobrze użytego RTP poza małymi błędami ofkors
P.S. Wpadaj z wszystkimi problemami, szczególnie takimi które mogą cię zdemotywować. Good Luck
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-14 21:52 przez Adrapnikram.)
27-05-14 21:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Darings Offline
*


Liczba postów: 25
Dołączył: 07-01-14

Pomógł: 0



Post: #8
RE: 7 days

Mapka poprawiona :) Zamieszczam jeszcze 2 screeny, może i tutaj wkradł mi się jakiś błąd więc zerknijcie :)

[Obrazek: t88mshcnkftw.png]
[Obrazek: x14v0cxu05s2.png]
[Obrazek: itr27jsrk5ws.png]
27-05-14 21:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Gorn5 Offline
*


Liczba postów: 141
Dołączył: 07-11-13

Pomógł: 0



Post: #9
RE: 7 days

Na moje nie ma. :D + Ładne mapki.

PS Ten SS z mgłą, przypomina mapkę z gry Wrota Arkany 2, autorstwa ravenone, jednak to tylko pozory. A pozory często mylą.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-14 22:03 przez Gorn5.)
27-05-14 22:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Yoroiookami Offline
*


Liczba postów: 985
Dołączył: 01-05-13

Pomógł: 137



Post: #10
RE: 7 days

Na pierwszym screenie jest jeszcze jeden szczegół który mnie gryzie. postaraj się wrzucić przynajmniej pień pomiędzy te drzewa po lewej. :ehe: Te listki nadal troszkę wystają, bez niczego pod tym dziwnie to wygląda. (Może się czepiam :roll: )

A tak btw. strasznie podobają mi się okienka rozmów i czcionka. smiles

[Obrazek: mt4dzY7.png]
[Obrazek: k5KQGOe.png]
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-05-14 22:12 przez Yoroiookami.)
27-05-14 22:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.