Kostek! "Urodziny"
Aktualny czas: 15-03-25, 16:35 Witaj! Przejdź do zakładki Logowanie lub Rejestracja


Odpowiedz 
[VX / VXAce] Kostek! "Urodziny"
ShiroĒsu Offline
*


Liczba postów: 42
Dołączył: 19-02-15

Pomógł: 6



Post: #41
RE: Kostek! "Urodziny"

Zgodzę się tu z amelandujlem (czy jak to się poprawnie odmienia), nie dokońca można to nazwać grą.

Najważniejsza w grze jest rozgrywka, nawet jeżeli ma to być komedia. Wiedz że ludzie grają w nie ze względu na właśnie wyzwanie.

Jeżeli nie jesteś w stanie tego zapewnić, pamiętaj że historię da się przedstawić również w innych formach np. powieść czy animacja.

Jeżeli myślisz że czegoś nie osiągniesz, masz rację niczego nie osiągniesz tak myśląc.
03-07-15 20:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Adrapnikram Offline
*


Liczba postów: 571
Dołączył: 04-10-13

Pomógł: 45



Post: #42
RE: Kostek! "Urodziny"

Z Amelem się zgodzę. Na początku trzeba się naklikać i to jeszcze gracz o tym nie wie co gdzie i po co. Powinno być bardziej intuicyjnie.
Natomiast nie zgodzę się z ShiroEsu, ponieważ point and clicki (czy jak to się poprawnie odmienia) też nie umrzesz. A osobiście takie komediówki jak chociażby Marchewki dla mnie lepiej żeby nie można było umierać, bo zazwyczaj na lekki charakter nie chce mi się ponownie przechodzić. Ale ogólnie uważam że takie walki czy ucieczki powinny być w komediach łatwe, ponieważ gramy (albo ja gram) dla przyjemności.
W wielu dobrych przygodówkach też nie giniemy a są dość dobre.

Zgodzę się że ludzie grają w RPG czy zręcznościówki dla wyzwania, ale komedia jest raczej po to aby się pośmiać.

(po zastanowieniu 6/10 czyli 3+ z plusem za dubbing)
03-07-15 21:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Amelanduil Offline
*


Liczba postów: 303
Dołączył: 30-04-13

Pomógł: 35



Post: #43
RE: Kostek! "Urodziny"

Adrapnikram napisał(a):Natomiast nie zgodzę się z ShiroEsu, ponieważ point and clicki (czy jak to się poprawnie odmienia) też nie umrzesz. A osobiście takie komediówki jak chociażby Marchewki dla mnie lepiej żeby nie można było umierać, bo zazwyczaj na lekki charakter nie chce mi się ponownie przechodzić. Ale ogólnie uważam że takie walki czy ucieczki powinny być w komediach łatwe, ponieważ gramy (albo ja gram) dla przyjemności.
W wielu dobrych przygodówkach też nie giniemy a są dość dobre.
Dobrze, tylko spójrz na to, że jest fundamentalna różnica między przygodówkami a bardziej akcyjnymi typami gier. W przygodówkach celem nie jest przeżyć, a znaleźć sposób by historia potoczyła się dalej poprzez znalezienie rozwiązania problemu, który nam to uniemożliwia. To właśnie stanowi wyzwanie w przygodówkach.
Polecam zapoznanie się z tym filmikiem https://www.youtube.com/watch?v=gVbeWItNF9A

Adrapnikram napisał(a):(po zastanowieniu 6/10 czyli 3+ z plusem za dubbing)
a skoro mowa o dubbingu... cóż, nie chcę za bardzo zagłębiać się w ten temat, więc pozostanę przy tym, że jednak lepiej pozostawić to aspirującym aktorom głosowym z adekwatnym sprzętem :v
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-07-15 21:34 przez Amelanduil.)
03-07-15 21:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
noruj Offline
*


Liczba postów: 115
Dołączył: 06-05-13

Pomógł: 13



Post: #44
RE: Kostek! "Urodziny"

Przeszedłem Kostka:Urodziny. Bardzo szybko przerzuciłem się z grania w grę, na oglądanie zlepku bezsensownych scenek, przeplatanych rzucaniem sucharami. Na tym polu, jest nawet fajnie. Jeśli jednak podejdziemy do tego jak do zwyczajnej gry to Kostek jest bardzo słaby. W grze jedyne co robimy to liżemy ściany. Trzeba enterować każdą kratkę na mapie, inaczej gra nie ruszy z miejsca. Brakuje tu jakiegoś celu i wyzwania - skoro to coś na kształt przygodówki to lepiej by było, jakby były jakieś zagadki - używanie przedmiotów etc.

Komediowo dla mnie słabo, no ale podejrzewam, że dla ekipy występujących postaci, gra pewnie jest bardzo śmieszna. Kilka razy uśmiechnąłem się w duchu.
Na plus na pewno dubbing - jego wykonanie nie jest tragiczne, kilka fajnych głosów i bardzo dużo tych kwestii.

http://www.theasgun.blogspot.com
03-07-15 23:40
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Crashykk Offline
*


Liczba postów: 368
Dołączył: 30-04-13

Pomógł: 36



Post: #45
RE: Kostek! "Urodziny"

ShiroĒsu napisał(a):Najważniejsza w grze jest rozgrywka, nawet jeżeli ma to być komedia. Wiedz że ludzie grają w nie ze względu na właśnie wyzwanie.
Nie do końca tak jest. W moich marchewkach ludzie przestawali grać przez wyzwania, które dla jednych były za łatwe, a dla innych nie do przejścia xD
Wszystko zależy od tego czego oczekuje dany gracz. Jedni będą wymagali walki, która wkur*i ich 15 razy, żeby za 16 przejść ją z wielką radością, a inni oczekiwać będą śmiesznych cutscenek przez, które przebrną enterem.
Wniosek jest prosty. Nie każdego uszczęśliwisz.

Jeżeli chodzi o samą grę to mam bardzo podobne zdanie do amela i noruja.

[Obrazek: oe6WuyS.png]
https://crashykk.itch.io/dunsas-prophecy
04-07-15 00:01
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
ShiroĒsu Offline
*


Liczba postów: 42
Dołączył: 19-02-15

Pomógł: 6



Post: #46
RE: Kostek! "Urodziny"

Co do wypowiedzi Crashera, wymyślono już coś co likwiduje ten problem a mianowicie wybur poziomu trudności...

Poza tym mi by się ta gra prędzej widziała w formie np. serialu czy komiksu. Dzięki temu nie byłoby napastowania przymusem wciskania jednego przycisku gdzie popadnie.

Jeżeli myślisz że czegoś nie osiągniesz, masz rację niczego nie osiągniesz tak myśląc.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-07-15 12:30 przez ShiroĒsu.)
04-07-15 12:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Kostek Offline
*


Liczba postów: 98
Dołączył: 16-07-14

Pomógł: 0



Post: #47
RE: Kostek! "Urodziny"

Hmm... Chyba nie bardzo zrozumieliście przesłanie gry. Dla tych którzy oczekują z niej super hiper walk, jest dla mnie... no trochę dziwnym aspektem w KOMEDII. Tą grę zrobiłem w takim kontekście, aby nie było trzeba jakoś myśleć - dlatego jest alogiczna, jedynie czego wymaga to właśnie bezsensownego chodzenia w oczekiwaniu na zabawne cutscenki, które to miały bawić i nic więcej. Żadnych walk, bo po co? Walki są w grach akcji, tam się myśli jak zabić jakiegoś bosa, u mnie jedynym zadaniem jest się śmiać, nic więcej. Ameld... czy jak się tam zwiesz, piszesz, ze gra jest NIE DO PRZEJŚCIA, czyli jest trudna -to się łączy, przynajmniej w moim odczuciu, więc poplątanie gry powinno Ciebie satysfakcjonować, no ale skoro nie to cóż, niczego z tym nie zrobię :)
Co do umiejętności dubbingu, pragnę zaznaczyć iż ciężko jest znaleźć jakiś super aktorów do gry, która nie ma praktycznie nakładu finansowego, a pobieranie narracji z Internetu nie jest w moim odczuciu dobre, gdyż nie oddało by tego klimatu. Ludzie, którzy podkładali głos jak dla mnie odwalili kawał roboty, jestem im za to wdzięczny. Połowa z nich, grała bądź gra w teatrze, bądź mieli z tym jakikolwiek styk i kwestie niektórych osób wyszły na prawdę świetnie, jak prawdziwych aktorów -przynajmniej w moim odczuciu.
Ktoś tam jeszcze pytał, że nie powinno być opisów bohaterów, a ich charaktery powinny być wyraźne. Wybacz, ale ja nie chciałem robić shitu, w którym każdy ma charakter godny, szlachty czy wieśniaka, gdyż po prostu takich ludzi nie ma w REALNYM świecie. Nikt nie jest np. zły do szpiku kości. Przedstawienie postaci jest po to iż nie ma czegoś takiego w wielu grasz, a przynajmniej w takiej formie. Ten zabieg jest głównie po to aby oswoić gracza w szybkim czasie (gdyż gra nie jest za długa) z bohaterami. Dodam jako ciekawostkę iż postacie w grze są inspirowane w 90% REALNYMI osobami, czyt. moimi znajomymi. Głosu użyczali także moi znajomi (w większości) do swoich postaci. Tak więc ich opisy są takie jacy oni są, a przedstawiłem ich - tak samo jak siebie w jak najzabawniejszym świetle, gdyż jest to zwyczajnie komedia. Dlatego też nie ma czegoś takiego, ze ja mam charakter godny średniowiecznego wojownika, a np. Marek wieśniaka.

Co do lizania ścian jak ktoś to określił. Hmm... w sumie nie ma za bardzo czego tutaj komentować. W jednej grze trzeba "lizać" jakiegoś wieśniaka by dał ci wiadro do questa, a w mojej musisz "lizać" ścianę by np. ją potem pokolorować. Nie będę robić gier jakich tysiące, po to mam powielać cudze prace w nieco inny sposób? Jak dla mnie nie jest to tworzenie gier. Trzeba dawać coś od siebie, próbować innych rozwiazań itp.

Jeszcze się odwołam do tej akcji w grze o którą każdy zabiega. Mianowicie to jest KOMEDIA! W moim odczuciu po to są różne typy gier, by każdy znalazł coś dla siebie. Komedia dla kogoś kto lubi się śmiać, a grze akcji spora ilość jakiś zagadek, akcji, w strategi myślenie etc.
Chciałem wyjść w jakikolwiek ze schematów tworzenia tych gier. Nie ma sensu robić coś co zrobił ktoś inny jedynie podmieniając bohaterów i kilka questów, a i tak w 80%grach z rma chodzi o uratowanie świata. W mojej grze nie ma praktycznie fabuły, gracz nie wie co ma robić i właściwie po co - w sumie wie tyle iż musi wyjść z tego domu i tyle. Odbiegając od schematów można pchnąć daną dziedzinę na przód, ponieważ odkrywa się coś nowego. Każdemu nie dogodzę ale mimo to dziękuję wszystkim za uwagi, wiem teraz co poprawić w ew. kolejnej części gry.

PS: Jeszcze dam dodam co do sprzętu, którym był nagrywany dubbing. Nie stać każdego na super hiper sprzęt. Niektórzy aktorzy użyczający swojego głosu byli daleko ode mnie, 350, 150km ode mnie. Każdy nagrywał sprzętem jaki miał. Warto ulepszać swoje produkcje i w mojej następnej postaram się zaopatrzyć w lepszy mikrofon/dyktafon oraz napisać w miarę profesjonalny scenariusz dla aktorów, gdyż wynikało czasem śmieszne zaplątanie, gdzie np. 1h przed premierą jeszcze dogrywałem z ludźmi dubbing gdyż były braki xD

Jak komuś się nie chce czytać to dam w skrócie. Dla mnie ktoś kto oczekuje od komedii akcji, kompletnie nie zna się na grach. to tak jakby włączyć sobie horror z nadzieja na żarty. Suchary -jak sama nazwa wskazuje, ma być sucha. Ktoś jeszcze schejtował możliwości aktorskie ludzi użyczających głos. Najpierw swojej produkcji daj "realny" głos, a nie "sztuczny" z programów. Postacie w grze odzwierciedlają ludzi w realnym świecie (tak w 90%). Nie lubię kopiować innych jak to robią praktycznie wszyscy we wszystkim, więc tutaj jest wiele różnych innych rozwiązań. Gra jest komedia, czyli humor - każdy ma inny, jednemu się podoba innemu nie :)

Witaj!
Znajomi nazywają mnie Kostek!

Kostek! "Urodziny" już 1 lipca 2015! http://poyters.pl/kosuro.html


Zapraszam na moją stronkę: http://poyters.pl/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-07-15 20:03 przez Kostek.)
04-07-15 19:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
noruj Offline
*


Liczba postów: 115
Dołączył: 06-05-13

Pomógł: 13



Post: #48
RE: Kostek! "Urodziny"

Niestety Kostek, można by zacytować każdą z twoich wypowiedzi, ale wszystko by się ograniczyło do tego, że nie zrozumiałeś ŻADNEJ z uwag na tej twojej gry.

http://www.theasgun.blogspot.com
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-07-15 20:16 przez noruj.)
04-07-15 20:13
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Crashykk Offline
*


Liczba postów: 368
Dołączył: 30-04-13

Pomógł: 36



Post: #49
RE: Kostek! "Urodziny"

Kostek napisał(a):Jeszcze się odwołam do tej akcji w grze o którą każdy zabiega. Mianowicie to jest KOMEDIA!
Najśmieszniejszy fragment całego posta. To, że gra jest komedią nie znaczy, że ma zawalać Cię ścianą tekstu i sucharów. Sory, ale jak dla mnie bardzo słaby argument. Pograj w Kable to zobaczysz, ze da się zrobić KOMEDIĘ, w której się coś dzieje, a i przy okazji jest śmieszna :) (Sam zastosowałem podobny schemat, ale urozmaiciłem go o minigierki, szukanie, używanie przedmiotów etc.)

Kostek napisał(a):Nie lubię kopiować innych jak to robią praktycznie wszyscy we wszystkim, więc tutaj jest wiele różnych innych rozwiązań.
Sam motyw wyjścia z domu (budynku) poprzedzonego jakąś tam ilością zadań został wykorzystywany już wielokrotnie, więc masz rację. Nie kopiujesz niczego.

Wydaje mi się, iż wydałeś grę po to, aby inni Cię wychwalali, a gdy tak się nie stało (ponieważ gra wyszła słabo) to zupełnie zlałeś odbiorców i twierdzisz, że się nie znają. Słaby sposób usprawiedliwienia się.

[Obrazek: oe6WuyS.png]
https://crashykk.itch.io/dunsas-prophecy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-07-15 20:24 przez Crashykk.)
04-07-15 20:19
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Amelanduil Offline
*


Liczba postów: 303
Dołączył: 30-04-13

Pomógł: 35



Post: #50
RE: Kostek! "Urodziny"

Oj, to będzie długie...
Kostek napisał(a):Ameld... czy jak się tam zwiesz, piszesz, ze gra jest NIE DO PRZEJŚCIA, czyli jest trudna -to się łączy, przynajmniej w moim odczuciu, więc poplątanie gry powinno Ciebie satysfakcjonować, no ale skoro nie to cóż, niczego z tym nie zrobię :)
Wystarczy Amel. I powtórzę się po raz kolejny (czego bardzo nie lubię), za trudna a niegrywalna to nie to samo. Za trudne to jest pokonanie Lartarin w Tekkenie.

Kostek napisał(a):Ktoś tam jeszcze pytał, że nie powinno być opisów bohaterów, a ich charaktery powinny być wyraźne. Wybacz, ale ja nie chciałem robić shitu, w którym każdy ma charakter godny, szlachty czy wieśniaka, gdyż po prostu takich ludzi nie ma w REALNYM świecie.
Gra to fikcja, zatem jak każde inne dzieło fikcjne powinno się kierować jej zasadami. James N. Frey pisze:
"Postaci fikcyjne - homo fictus - nie są jednak identyczne z ludźmi z krwi i kości - homo sapiens. Jednym z tego powodów jest to, że odbiorca chce zagłębić się w czymś wyjątkowym, a nie zwyczajnym". Jak robisz postaci które są za mało wyraziste, to zwyczajnie się ludziom nie spodobają.

Kostek napisał(a):Jeszcze się odwołam do tej akcji w grze o którą każdy zabiega. Mianowicie to jest KOMEDIA! W moim odczuciu po to są różne typy gier, by każdy znalazł coś dla siebie. Komedia dla kogoś kto lubi się śmiać, a grze akcji spora ilość jakiś zagadek, akcji, w strategi myślenie etc.
gra komediowa. Niby mały detal, a tyle zmienia. Chcesz robić komedię? Zostań scenarzystą teatralnym. Chcesz robić grę komediową? Pamiętaj, że to przede wszystkim gra, a dopiero potem komedia.
Kostek napisał(a):Chciałem wyjść w jakikolwiek ze schematów tworzenia tych gier. Nie ma sensu robić coś co zrobił ktoś inny jedynie podmieniając bohaterów i kilka questów, a i tak w 80%grach z rma chodzi o uratowanie świata.
Posilę się tutaj pewnym, według mnie dość adekwatnym obrazkiem:
[Obrazek: 1328868782343483.jpg]
04-07-15 20:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
"Pomógł" przyznał(a):
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Ultima Forum | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS
Powered By MyBB. © 2013 MyBB Group. All Rights Reserved.
Skórka by Ayene.